De meerwaarde van een “blogje” voor jouw merk. Doet effe lezen PR-mensen!!

Beste merkvertegenwoordiger,

Echtemannen.nl, de enige site voor mannenErg leuk dat er interesse wordt getoond in het leuke “blogje” dat echtemannen.nl heet. En natuurlijk ook leuk dat wij iets voor jou kunnen betekenen. Maar de vraag is natuurlijk altijd wat de toegevoegde waarde van iets is en dat werkt twee kanten op. Een korte uitleg hierover want ik kan me voorstellen dat het af en toe onduidelijk is.

Blogs

Voor de duidelijkheid. Een blogje doe je niet zomaar even. Zeker niet een als echtemannen.nl. Dat is keihard werken en net als in jullie vakgebied hebben ook wij te maken met concurrentie. Ja heus echt waar. Maar dat vind ik persoonlijk helemaal prima. Concurrentie is goed en houdt de mensen wakker. Wat ik daarom heel bijzonder vindt is dat er voor een  blad (lezen mensen dat nog?) bakken met geld worden uitgegeven aan advertenties maar dat er voor een blog geen €50 af kan voor bijvoorbeeld brandstofkosten, een demo artikel of vergoeding. En weer eerlijk, nu je het leest snap je het ook niet he?

Verschillen

Echtemannen.nl, de enige site voor mannenHoe anderen het doen daar kan ik niets over vertellen maar ik weet dat ik met mijn blog, en met mij nog enkele anderen, helemaal authentiek ben. Wist je bijvoorbeeld dat je zomaar Likes op Facebook kan kopen? Ja echt serieus. Het zelfde gebeurt met volgers op Twitter en Instagram. Ook bezoekers voor de website kunnen gewoon gekocht worden. Je weet daarmee niet meer wat echt is en wat niet. En ik persoonlijk geloof er niet in en met mij veel bloggers niet. Ik geloof zelf in transparantie. Onze volgers, likers, bezoekers en lezers zijn allemaal echte mensen die niet gekocht zijn. Wij trekken hen aan met zaken die hen interesseren en boeien en dat is onze toegevoegde waarde. Hoe gaaf is dat. Kost bijna niets, goede exposure, unieke verhalen voor een prikkie. En nog doen we het niet? Toch raar he?

De toegevoegde waarde

Als er mij gevraagd wordt een restaurant te testen, een auto te rijden of een TV te beoordelen zeg ik ook niet:”alweer een TV?”. Nee, die testen wij op onze eigen unieke manier. En dat doen we serieus met passie en overtuiging. Daar krijgt jouw merk bijna gratis publiciteit voor. Maar de vraag rijst dan meteen wat jij voor ons (bloggers in zijn algemeenheid) doet? Neem ons serieus, dan doen wij dat ook bij jou en dan komen we er samen wel uit. Echt waar.

Cijfers

Voor managers zijn cijfers belangrijk. Daarom zijn wij daar open in. Bezoekers, pageviews, likes, followers en wat al niet meer. Jij wil cijfers? Hier zijn de cijfers: 06-21885740. Bel me eens en dan maken we een serieuze afspraak waarbij we kunnen kijken wat we voor elkaar kunnen doen. Lijkt mij tenminste keigezellig.

Geef een reactie