Echtemannen.nl, al meer dan 5 jaar dé website voor de Nederlandse manDeel 3 van het drieluik over familiebedrijven gaat deze keer over Autodrop. De eerste ging over Fisherman’s Friend en de tweede ging over Ricola. En jawel, het is echt waar. Ook Autodrop is een familiebedrijf. En wij als auto en snoepliefhebbers zijn natuurlijk verzot op Autodrop. En om te vieren dat jullie allemaal zo goed de stukken hebben gelezen, geven wij een aantal goed gevulde pakketten weg met daarin Fisherman’s Friend, Ricola en natuurlijk Autodrop. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is het formulier onderaan de pagina in te vullen.

Autodrop

We kennen het merk natuurlijk allemaal van de reclame waarbij iemand roept dat het zo lekker is da het verboden zou moeten worden. Dat is natuurlijk maar gekkigheid maar feit is wel dat Autodrop zichzelf al niet heel serieus neemt. De dropjes en fruitsnoepjes hebben allemaal de vorm van een auto, vrachtwagen of bus en luisteren naar namen als “Zure Cadillacs”, “Monster Wheels” en “Zure Kevers”. Autodrop de leukste dropjes en snoepjes van Nederland! Hoe gekker het snoepje, hoe lekkerder. Autodrop geeft overal een gekke draai aan en brengt fun. En je weet dat je de echte hebt als je ze in een fliptopdoosje hebt. Een cabrio doosjes zeg maar.

Autodrop introduceert: Autodropdolheid!

Echtemannen.nl, al meer dan 5 jaar dé website voor de Nederlandse manWat is Autodropdolheid? Je bent zo gek van Autodrop dat je jezelf vergrijpt aan alles wat ook maar enigszins met auto’s te maken heeft.

  • Autodropdolheid kan optreden voor, tijdens of na het eten van Autodrop.
  • Ineens verandert de wereld om je heen in een Autodrop-wereld: auto’s, verkeersborden, stoplichten; alle (verkeer gerelateerde) zaken zijn voor jou ineens echte Autodrop snoepjes.
  • Op dat moment word je dus Autodropdol. Dit is te zien in je gezichtsuitdrukking en lichaamstaal: je bent verrast, kan het niet geloven, wonderen bestaan nog!
  • Je bent zó gek van Autodrop, dat je niet van de Autodrop-wereld af kan blijven. Dus je begint te snoepen van die levensgrote Zure Cadillac.
  • Echter, mensen om jou heen zien nog de gewone wereld, zij zijn immers niet Autodropdol. Ze snappen dan ook niet wat jij doet.

De Historie van Autodrop

  • 1965: Van Slooten introduceert rolletjes Autodrop in de vorm van autobandjes. Elk dropje is verpakt in een papiertje met daarop gekke en verrassende weetjes.
  • 1987: Autodrop maakt voor het eerst dropjes in de vorm van auto’s. Hiermee worden de dropjes en snoepjes ook niet meer in rolletjes verpakt, maar in zakjes. Onder andere de Kever, Cadillac en Dubbeldekker zijn er vanaf het begin bij. Zo lekker, ’t zou verboden moeten worden!
  • 1998: Op Koninginnedag krijgt Beatrix van Autodrop een bijzonder cadeau: een uitdeelzak Wegwerkertjes. Om uit te delen natuurlijk!
  • 2002: We blijven in koninklijke stemming. Autodrop maakt Gouden Koetsjes, ter ere van het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima. En er gebeurde in 2002 nog meer! Voor het eerst verpakt Autodrop haar dropjes en snoepjes in de wel bekende doosjes. Met ook heel veel nieuwe smaken, zoals Total Loss en Dropdonders.
  • Echtemannen.nl, al meer dan 5 jaar dé website voor de Nederlandse man2004: Het zoete leed dat Autodrop heet. Drs. Klammevoet begint een Anti-Autodrop lobby. Want zo lekker, ’t zou verboden moeten worden!
  • 2005: Prinsjesdag en hoeden, het is elk jaar weer spannend welke prachtexemplaren er te zien zijn. Dit jaar droeg SP-kamerlid krista van Velzen een wel erg smakelijke hoed, ingelegd met Autodropjes! En dit was in 2005 nog niet genoeg. Dit jaar komt er ook een nieuwe droplijn die van zichzelf vindt dat hij verboden moeten worden. Vanaf nu zijn alle snoepjes in de vorm van auto’s en alle dropjes in de vorm van verkeersgerelateerde typetjes.
  • 2010: Tijd voor een nieuw logo en nieuwe slogan: Autodrop, absurd lekker! Het begin van een nieuw absurd tijdperk met absurde reclamefilmpjes en de kleur roze.
  • 2011: Autodrop is nu ook te vinden op social media. Like jij ons al op Facebook? Naast deze nieuwe media introduceren we dit jaar ook compleet nieuw snoepjes en dropjes: namelijk met vloeibare vulling. Een ongelooflijke smaaksensatie!
  • 2015: De alom bekende slogan komt weer terug. Zo lekker, ’t zou verboden moeten worden! En dit was nog niet alles. Autodrop introduceert dit jaar ook de Ritsers, een verrassende combinatie van drop en chocolade. Ritsen ging nog nooit zo lekker!
  • 2017: Introductie van het fenomeen Autodropdolheid. Je bent zo gek van Autodrop, dat de wereld om jou heen in een Autodrop-wereld verandert! Alles zie je aan voor die overheerlijke snoepjes; je kunt er niet vanaf blijven.

Formulier